Produkty

Aplikace

obszar-manufakturingobszar-shippingobszar-warehouse

RFID značení palet a kontejnerů

RFID štítky na palety a kontejnery – tyto odolné samolepicí štítky obsahují jedinečný kód, který je také uložen v paměti RFID štítku. Používají se v mnoha oblastech podniku k označení opakovaně použitelných obalů. Lze je použít k identifikaci obsahu daného kontejneru a určení jeho aktuálního stavu v systému správy vratných (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

branża-agdbranża-automotivebranża-chemistrybranża-detalbranża-electronicsbranża-food

RFID identifikační štítky

Identifikační štítky RFID se používají k identifikaci hotových výrobků, polotovarů a komponentů během výrobních procesů. Systémy RFID výrazně urychlují a zefektivňují sledovatelnost výroby a ověřování produktů v celém dodavatelském řetězci. Automobilový průmysl proto stále častěji zavádí označování komponent RFID. Štítky RFID umožňují ukládání velkého množství dat a přidávání informací v (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

obszar-shippingobszar-warehouse

RFID logistické štítky

Logistické štítky RFID – používají se k označení zásilek a logistických jednotek a obsahují nezbytná data pro správné provádění skladovacích a přepravních procesů. Tyto informace lze ukládat do paměti RFID štítku, což výrazně zvyšuje efektivitu procesů a zkracuje dobu čtení. Logistické štítky RFID obsahují standardní informace ve formě textu a (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

branża-agdbranża-detalbranża-pharmacybranża-textile

Etykiety produktowe RFID

Etykieta produktowa RFID – naklejana bezpośrednio na produkt lub na jego opakowanie. Zawiera podstawowe informacje ważne dla klienta końcowego, takie jak: nazwę producenta i produktu, logo, skład, datę produkcji i/lub kod kreskowy itp. Wybrane informacje mogą być zapisane w znaczniku RFID, co w znaczący sposób przyspiesza procesy identyfikacji oraz inwentaryzacji (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

obszar-manufakturingobszar-office

RFID inventární štítky

RFID inventární štítek – samolepicí štítek pro označení dlouhodobého majetku, nástrojů a dokumentů. Identifikační číslo uložené v paměti RFID štítku zefektivňuje proces sběru dat během inventury majetku a archivace dokumentů. Číslo je obvykle na štítku duplikováno ve formě kódu s podpisem. RFID inventární štítky umožňují uložení mnohem více informací potřebných (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

obszar-manufakturingobszar-warehouse

RFID značení pro police a regály

RFID značení polic a regálů – samolepicí štítky jsou součástí systému značení v mnoha oblastech podniku, kde musí být produkty skladovány na určitém místě. Číslo umístění uložené v RFID štítku umožňuje významnou automatizaci skladových procesů. Poskytují informace o poloze pro autonomní roboty a vozíky, které provádějí skladové a logistické procesy (...)

Přečtěte si více Dotazy

Aplikace

branża-agdbranża-detalbranża-electronicsbranża-food

RFID marketingové štítky

Marketingový štítek RFID – Jeho účelem je poskytnout spotřebitelům klíčové marketingové informace o produktu. Použití RFID štítků kompatibilních s NFC na tomto typu štítku umožňuje mnoho dalších propagačních příležitostí. Data na něm uložená mohou obsahovat další marketingové nebo technické informace o produktu. Mohou také obsahovat odkazy na webové stránky nebo (...)

Přečtěte si více Dotazy

ETISOFT – výrobce RFID etiket a tagů

Jako specialisté na etiketování a automatickou identifikaci produktů vyrábíme i RFID etikety. Jedná se o technologii, která v poslední době zažívá skutečný boom popularity. Je to dáno rostoucím povědomím o nutnosti automatizace výrobních a logistických procesů a také zdokonalováním samotné technologie RFID, která nabízí stále větší možnosti zkrátit dobu procesů.

Co je RFID?

RFID je technologie přenosu dat, která využívá rádiové vlny. Technologický vývoj v posledních desetiletích znamenal, že dnes RFID štítky umožňují rychlý a pohodlný přenos různých dat ve velkém množství.

Pro čtení dat z RFID štítku jsou nutné dva prvky: čtečka a štítek (transpondér). Čtečka je zařízení, které přijímá data uložená na RFID štítku. Skládá se z následujících prvků: anténa transceiveru, vysílač, přijímač a dekodér. Štítek je naopak integrovaný obvod a anténa. Jak tento systém funguje? Abyste mohli číst data uložená na štítku RFID, musíte použít čtečku, která vysílá elektromagnetické vlny. Pokud jejich intenzita překročí prahovou hodnotu, RFID tag přijme signál díky generované energii a připraví odpověď. Odesílá se ve formě kódu značky. Čtečka pak přijímá tento signál přes anténu.

RFID tagy a různé rádiové frekvence

Je třeba zdůraznit, že RFID štítky se od sebe výrazně liší. Lze použít různá kritéria rozdělení, jako je použití štítků. S přihlédnutím k funkčnosti štítků by však měly být systémy rozděleny podle frekvence používaných rádiových vln. To nám dává následující kategorie systémů RFID:

Low Frequency (LF) – čtení možné ze vzdálenosti až několika centimetrů
High Frequency (HF) – čtení možné na vzdálenost až několika desítek centimetrů
Ultra High Frequency (UHF) – čtení možné ze vzdálenosti až několika, v extrémních situacích dokonce až desítek metrů.

RFID štítky a jejich výhody

Obliba RFID štítků neustále roste. V některých průmyslových odvětvích jsou již široce používány. Využití RFID tagů je především pro označování objektů a záznam informací o produktech a procesech. Tyto problémy lze také vyřešit mnoha jinými způsoby. RFID je často přirovnáváno například ke klasickým čárovým kódům. Proč tedy RFID získává na popularitě a je tak populárním řešením? To je způsobeno řadou výhod technologie RFID. Patří sem:

schopnost uložit velké množství dat,
současné čtení až stovek RFID tagů,
opakovaně použitelné štítky – po přeprogramování paměti lze štítek znovu použít zápisem zcela nových dat,
informace na štítku RFID lze zabezpečit pomocí šifrování,

snadné čtení dat – možné z velké vzdálenosti, bez nutnosti nasměrování čtečky, i když je štítek zakrytý

materiál – například když je v krabici,
RFID štítky lze umístit na téměř všechny materiály – dokonce i na kov,
trvanlivost RFID štítků, odolnost vůči atmosférickým vlivům a mechanickému poškození.
Kde se používají RFID štítky?

Jak jsme již zmínili, RFID štítky se v dnešní době stávají běžnými. Přesto je jejich použití v určitých oblastech obzvláště oblíbené. RFID získalo největší popularitu v oblastech, jako jsou:

výroba,
logistika,
obchod,
podnikání.

RFID etikety se používají ve všech fázích výroby a logistiky až po prodej. Jinými slovy, jsou přítomni po celou dobu výroby produktu a jeho dodání koncovému zákazníkovi. Navíc se stále častěji používají v podnikání. Používají se mimo jiné pro řízení přístupu, například jako ID zaměstnanců umožňující vstup do budovy společnosti. Toto však není jediné využití RFID tagů v podnikání – ostatním se věnujeme dále v textu.

RFID aplikace

Rozsáhlá nabídka společnosti ETISOFT zahrnuje RFID etikety pro různé aplikace. Spolupracujeme se subjekty působícími v různých odvětvích, přizpůsobujeme sortiment potřebám zákazníků. Zaměřujeme se především na poskytování řešení pro výrobu, logistiku, obchod a obchod, protože v těchto oblastech je poptávka po RFID technologiích zdaleka největší.

Doporučení a řešení od Etisoftu pro výrobu a logistiku

V této oblasti je naše nabídka nejrozsáhlejší, vzhledem k největším a nejrozmanitějším potřebám našich zákazníků. Nabízíme především:

RFID štítky na kontejnery a palety – vyrábíme RFID štítky pro opakovaně použitelné obaly. V tomto případě mají štítky dvojí účel. Jednak slouží ke čtení obsahu daného balíku, což je nutné mimo jiné v procesu kompletace objednávek a skladové inventury. Štítek RFID navíc umožňuje čtení stavu kontejneru nebo palety v procesu recyklace. Mezi výhody tohoto řešení patří automatizace inventury a usnadnění procesu recyklace.

Identifikační štítky RFID – používají se ve všech fázích výroby, k označení všech prvků používaných ve výrobním procesu produktu. Používají se ke značení komponentů a polotovarů, ale i hotových výrobků.

RFID etikety pro police a regály – prvky komplexního systému značení. Informace obsažené ve značkách využívají především automatické roboty a vozíky, zlepšující a často i umožňující jejich práci. Tyto štítky se používají ve skladech a dalších zařízeních, kde hraje důležitou roli konkrétní umístění jednotlivého zboží. Toto řešení slouží k automatizaci práce.

RFID tag a jeho role v obchodu a marketingu

V rámci naší nabídky RFID štítků pro obchod a marketing jsme připravili dvě hlavní řešení:

Produktové štítky – štítky obsahují nejdůležitější informace z pohledu koncového zákazníka. Tato data jsou obvykle uložena v databázích, ze kterých je lze získat na základě identifikátoru uloženého v RFID tagu.

Štítky tohoto typu mají dvě použití. Primárně se používají k automatizaci inventury na prodejních místech produktů. Navíc je lze použít jako značky proti krádeži.

RFID marketingové etikety – podobně jako produktové štítky, se používají k označení produktů. Jejich role je však trochu jiná. Jsou určeny k poskytování marketingových dat a slouží jako propagační nástroj prodávajícího. Koncový příjemce používá RFID tagy ke čtení informací o produktu. Tagy tohoto typu mohou obsahovat odkazy na webové stránky nebo textové informace o produktu a mohou také vybízet k využití dodatečné nabídky jako bonusu vyplývajícího z používání daného produktu. Tyto štítky využívají technologii NFC, což znamená, že je lze číst pomocí jakéhokoli mobilního zařízení vybaveného touto funkcí.

RFID v podnikání

Jak jsme již zmínili, RFID se v podnikání využívá mnoha způsoby. RFID štítek lze použít jako prvek zabezpečení přístupu, například v průkazu zaměstnance. Etisoft také nabízí další obchodní řešení:

RFID inventární štítky – slouží k označení firemních dokumentů, zařízení a veškerého dlouhodobého majetku. Usnadňují proces inventarizace majetku ve firmě. Kromě toho jsou užitečné při archivaci dokumentů. Jsou atraktivnější alternativou ke klasickým inventárním štítkům díky své větší kapacitě, umožňující uložení velkého množství dat. Navíc jsou data čtena z více tagů současně. Jinými slovy, inventarizace pomocí RFID tagů je mnohem rychlejší.

Technologie RFID již není řešením budoucnosti, ale současností, nezbytnou pro efektivní automatizaci procesů. Doporučujeme vám kontaktovat nás, abychom našli optimální řešení v tomto ohledu. Poskytujeme individuální přístup a přizpůsobujeme nabídku individuálním potřebám klienta.

Back to top